Implementation of System Using Kinect an Expression of Recognition and Advertising Media Control System

소켓통신 기반의 Kinect를 이용한 표정인식 및 영상제어 시스템 구현

  • Lee, Hojae (Department of Information and Communication Engineering, Namseoul University) ;
  • Yoon, chul Jun (Department of Information and Communication Engineering, Namseoul University) ;
  • Lim, Youhyuk (Department of Information and Communication Engineering, Namseoul University) ;
  • Kim, Hyunsik (Contents Convergence Research Center, Korea Electronics Technology Institute) ;
  • Seo, Jeongwook (Department of Information and Communication Engineering, Namseoul University)
  • 이호재 (남서울대학교 정보통신공학과) ;
  • 윤철준 (남서울대학교 정보통신공학과) ;
  • 임유혁 (남서울대학교 정보통신공학과) ;
  • 김현식 (전자부품연구원 콘텐츠응용연구센터) ;
  • 서정욱 (남서울대학교 정보통신공학과)
  • Published : 2016.10.27

Abstract

In this paper, advertising and public relations services to provide kincet to implement a control system using face recognition and media. Traditionally, this unilateral system for delivering advertisements to consumers, is currently directed interactive ads. In other words, interactive advertising service that offers bi-directional communication. In the proposed system, the kincet using face recognition, to recognize faces with eyes, mouth, jaws and eyebrows. Presently used kinect version is the face of instability in the recognition and accurately is difficult to separate the three parts of the jaw, eyes, eyebrows only leverage. the classification has an easy immoyangProvide control services by separating the media, Hwanam-myeon, laughing. Also, consumers understand the expression of the control of the media and using picture for advertising to consumers through the transfer on both had indelibly imprinted by advertising.Effective are expected to appear.

본 논문에서는 광고 홍보 서비스를 제공하기 위해 Kincet를 이용한 표정인식 및 미디어제어 시스템을 구현한다. 기존에는 소비자에게 일방적으로 광고를 전달하는 방식 이였다면, 현재는 인터렉티브 광고를 지향한다. 즉, 양방향 커뮤니케이션이 가능한 양방향 광고 서비스를 의미한다. 제안한 시스템은 Kincet를 활용하여 표정인식을 하였고, 눈썹, 눈, 입, 턱으로 얼굴을 인식 한다. 현재 사용한 Kinect버전은 표정인식이 불안정하여 눈썹, 눈, 턱의 3가지의 부분을 정확히 구분하기가 어려워 제일 구분이 쉬운 입모양만을 활용하여 웃음, 무표정을 구분하여 미디어 제어서비스를 제공한다. 또, 소비자들의 표정인식을 하여 미디어제어와 동시에 SNS(Social Network Service)를 이용한 사진전송을 통해 소비자들에게 광고에 대한 각인을 시켜줌으로써 광고의 효율적인 효과가 나타날 것으로 기대된다.

Keywords