Comparing the Results of Big-Data with Questionnaire Survey : Focusing on Cosmetics Products

빅데이터 분석결과와 실증조사 결과의 비교 : 화장품 브랜드를 중심으로

  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce . Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Shin, Seong-Yoon (Gunsan National University)
  • Published : 2016.10.27

Abstract

While big data analysis is an useful tool for reading customers' trends, questionnaire survey which directly collects the information of customer trends have been used traditionally in marketing field. In this point, this study attempts to compare the results from two methods such as big data analysis and questionnaire survey on cosmetics product brands.

빅데이터 분석 결과는 고객의 트랜드를 이해하기 위한 유용한 도구이지만, 현재 마케팅 분야에서는 직접적으로 소비자들을 대상으로 하는 설문조사 기법 또한 고객의 트랜드 정보를 획득하기 위한 유용한 도구로 활용되고 있다. 이러한 점에서 본 연구는 화장품 브랜드를 중심으로 빅데이터 분석결과와 설문조사 방법의 결과를 비교하고자 한다.

Keywords