Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2016.05a
- /
- Pages.153-154
- /
- 2016
A study of emotional communication strategy of storytelling through social media - Based on the "Bear and Hare" commercial of John lewis -
소셜미디어를 통한 스토리텔링의 감성 커뮤니케이션 전략 연구 - 존루이스 백화점의 "Bear and Hare" 광고를 중심으로 -
- Lee, dong-keun (Kangwon university industry graduate school design department) ;
- Yun, young-du (Kangwon university industry graduate school design department)
- Published : 2016.05.20
Abstract
소셜미디어는 다대대의 양방향적 소통으로 정보전달의 신속성과 함께 인간관계의 네트워크 확장이 가능한 광고의 매체로서 주목을 받고 있어 그 활용사례로 영국의 존루이스 백화점 크리스마스 캠페인 광고 "Bear and Hare"의 감성 스토리를 활용한 소셜 커뮤니케이션 전략을 분석하였다.
Keywords