A Study of Student's Smart Learning Acceptance Using TAM Model

TAM 모형을 적용한 학습자 스마트학습 수용에 관한 연구

  • Lee, Hyun-Chang (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce Institute of Convergence and Creativity))
  • 이현창 (원광대학교(융복합창의 연구소)) ;
  • 김도관 (원광대학교(융복합창의 연구소))
  • Published : 2016.05.25

Abstract

While smart learning have been introduced for more learning effect, this study is to understand students' smart learning acceptance using TAM model. Through using the result of the study, it is to provide suggestions for the improvement of smart learning effect and the acceptance using various multi media on thew view of students.

다양한 멀티미디어를 활용한 스마트 학습이 학습 현장에서 활용되는 가운데, 학습자들의 스마트 학습에 대한 수용을 기술수용모형인 TAM을 적용하여 살펴보고자 하였다. 연구 결과를 활용하여 학습자 관점에서의 멀티미디어 활용을 통한 학습환경의 문제점 및 수용에 대한 제언을 하고자 한다.