A driving power supply unit design of the track special vehicle considering the urban railway underground environment

도시철도 지하환경을 고려한 궤도특수차의 주행동력장치 설계 검토

  • Lee, Jae-Bong (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation) ;
  • Na, Youn-Il (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation) ;
  • No, Kyung-Won (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation) ;
  • Seo, lL-Kwon (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation) ;
  • Lee, Hwan (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation) ;
  • Kim, Yang-Soo (Department of Transportation system engineering, Korea National University of Transportation)
  • 이재봉 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과) ;
  • 나연일 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과) ;
  • 노경원 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과) ;
  • 서일권 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과) ;
  • 이환 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과) ;
  • 김양수 (한국교통대학교 교통대학원 교통시스템공학과)
  • Published : 2015.07.15

Abstract

기존 궤도특수차는 디젤유를 사용하기 때문에 도시철도 지하환경을 오염시키고 유해한 배기가스가 인체에 악영향을 준다. 따라서 경제성이 우수한 친환경적인 하이브리드형 궤도특수차를 개발하기 위해 이에 따른 궤도특수차의 주행동력장치에 대한 설계조건을 규명하고자 한다.

Keywords