It is development about search and shopping of underground center for O2O-based marketing

O2O 기반의 마케팅을 위한 지하상가 검색 및 쇼핑 앱 개발

  • 이혜빈 (동의대학교 ICT공과대학 컴퓨터과학과) ;
  • 김준환 (동의대학교 ICT공과대학 컴퓨터과학과) ;
  • 구예솔 (동의대학교 ICT공과대학 컴퓨터과학과) ;
  • 이경용 (동의대학교 ICT공과대학 컴퓨터과학과) ;
  • 정덕길 (동의대학교 ICT공과대학 컴퓨터과학과)
  • Published : 2015.10.26

Abstract

It's a shame one of the famous places of Busan is the underground shopping area on the decline gradually. The reason why we developed this application is to provide information of the desired product and store for other residents as well as Busan residents. As a result, we expect a revival of underground shopping area. The main features of the application are to provide the location of shops and the information of products. In addition, it provides information of shops around me to utilize of location-based-service. We studied the possibility of win-win situation between offline stores and online through this application.

부산의 유명한 볼거리 중 하나인 지하상가가 점진적으로 쇠퇴하는 안타까운 실정이다. 이에 지하상가를 편리하게 이용 할 수 있도록 상점들의 정보와 원하는 상품들의 정보를 나타내주어 부산지역민 뿐만 아니라 타 지역민들도 지하상가를 편리하게 이용하여 지하상가의 제2의 부흥을 가져오고자 본 어플리케이션 개발을 생각하게 되었다. 어플리케이션의 주요 기능으로는 원하는 상품을 판매하고 있는 상점의 위치 및 소개와 상품의 정보를 제공하고 위치기반 서비스를 활용하여 내주위에 어떤 상점이 있는지 알려준다.

Keywords