HTML5-based Streaming System Designed for Real-time Store Video

HTML5기반 실시간 저장 영상에 대한 스트리밍 시스템 설계

  • Ban, Tae-Hak (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Bae, Eun-Ah (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Kim, Jong-Moon (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Jeong, In-Yong (Department of Computer Engineering, PaiChai University) ;
  • Jung, Hoe-Kyung (Department of Computer Engineering, PaiChai University)
  • 반태학 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 배은아 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 김종문 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 정인용 (배재대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 정회경 (배재대학교 컴퓨터공학과)
  • Published : 2014.10.28

Abstract

As part of real-time streaming service, which is one of the latest QoS technology has become the issue. But the current majority of streaming services are specific S/W I a separate setup program supports real-time streaming service a reality, will be stored until the end of the video, save for a video about editing and is not available. In this paper, a video about multi-threaded and distributed processing system applied to the Storm technique based on separate software or installation of programs without the H T M L 5-based Web content is produced by each device using a Web browser, real-time streaming system you want, no. This is a streaming service that provides users with real-time editing and the footage is stored as about and respond in real time between the server and the client and content sharing that need training and will be utilized in the field of multimedia streaming.

최근 QoS 기술의 일환의 하나인 실시간 스트리밍 서비스의 기술들이 이슈화 되고 있다. 하지만 현재의 대다수 스트리밍 서비스들은 특정 S/W나 별도의 프로그램 설치를 통해 실시간 스트리밍 서비스를 지원하는 실정이고, 저장되는 영상에 대해 저장의 종료 전까지는 영상에 대해 편집 및 사용이 불가능 하였다. 이에 본 논문에서는 사용자가 저장하고 있는 영상에 대해 멀티스레드 및 Storm기법을 적용한 분산처리 시스템을 기반으로 별도의 S/W나 프로그램의 설치 없이 HTML5기반의 웹 콘텐츠를 제작하여 각 디바이스들이 지원하는 웹 브라우저를 이용한 실시간 스트리밍 시스템을 제안한다. 이는 스트리밍 서비스를 제공하는 사용자가 실시간으로 저장되는 영상에 대해 편집 및 사용이 가능하며, 서버와 클라이언트 간 실시간 응답 및 콘텐츠 공유를 필요로 하는 교육 및 멀티미디어 스트리밍 분야에 활용될 것이다.

Keywords