Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2013.10a
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- Pages.496-498
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- 2013
Oceanic organism educational application for kids using smartphone
스마트폰을 이용한 유아용 바다 생물 교육 애플리케이션
- Park, Changwoo (Division of Computer and Information Engineering, Dongseo University) ;
- Jo, Jungpil (Division of Computer and Information Engineering, Dongseo University) ;
- Seo, Jeongwoo (Division of Computer and Information Engineering, Dongseo University) ;
- Kim, Nagyum (Division of Computer and Information Engineering, Dongseo University) ;
- Yeo, Jimin (Ubiquitous IT, General Graduate, Dongseo University) ;
- Park, Suhyun (Division of Computer and Information Engineering, Dongseo University)
- 박창우 (동서대학교 컴퓨터정보공학부) ;
- 조정필 (동서대학교 컴퓨터정보공학부) ;
- 서정우 (동서대학교 컴퓨터정보공학부) ;
- 김나겸 (동서대학교 컴퓨터정보공학부) ;
- 여지민 (동서대학교 일반대학원 유비쿼터스IT학과) ;
- 박수현 (동서대학교 컴퓨터정보공학부)
- Published : 2013.10.25
Abstract
Smartphone is becoming popular from younger generation to old generation because of its convenience. Generalizing use of smartphone, it was being developed and released for education application from based on PC to smartphone. in this paper, this application was designed and developed an helpful and enjoyable application for those who very interested child education. in this paper, suggestion of the propose of education is provided on service various contetns. The children can do implement information about organism characters living in sea just selected them they want without going to sea and aquarium whenever they want. this application is implemented that children also can be relearning the organism characters by quiz that already learned them before, and developing artistic sense, creativity and imagination by coloring exercise.
스마트폰의 편리성으로 스마트폰은 젊은 세대에서 연령범위를 넓혀가며 대중화되어 가고 있다. 스마트폰의 사용이 일반화되면서 PC기반의 교육용 애플리케이션을 스마트폰 기반으로 한 애플리케이션들이 개발, 발표되기 시작하였다. 본 논문에서는 유아가 놀이와 동시에 학습을 즐겁게 할 수 있는 유아용 교육 애플리케이션을 설계하고 개발하였다. 본 논문에서 제시하는 애플리케이션은 교육의 목적으로 바다 생물에 관한 다양한 컨텐츠를 제공한다. 원하는 바다 생물의 캐릭터를 선택하여 유아들이 바다나 수족관에 가지 않아도 언제든지 바다 생물에 대한 정보를 제공하여 눈높이에 맞게 보고 배울 수 있도록 구현하였다. 그리고 이전에 학습했던 바다 생물에 관한 퀴즈로 재학습하게 하며, 색칠공부에서는 바다 생물을 그리면서 예술적인 감각과 창의력, 상상력을 키울 수 있도록 구현하였다.
Keywords