A study on the Users' Awareness of Waterfront in Busan's Main 7 tourist area

부산의 대표적인 관광지 7개 지역에서의 수변공간의식 조사

  • Yang, Dong-Cheon (Division of Architecture & Ocean Space, National Korea Maritime University) ;
  • Lee, Myung-Kwon (Division of Architecture & Ocean Space, National Korea Maritime University) ;
  • Kon, Masayuki (Division of Architecture & Ocean Space, National Korea Maritime University) ;
  • Ahn, Chang-Su (Division of Architecture & Ocean Space, National Korea Maritime University)
  • 양동천 (한국해양대학교 해양건축공학과 대학원) ;
  • 이명권 (한국해양대학교 해양공간건축학과) ;
  • 콘 마사유키 (한국해양대학교 해양건축공학과 대학원) ;
  • 안창수 (한국해양대학교 해양건축공학과 대학원)
  • Published : 2012.06.20

Abstract

This study's leading tourist destination in Busan Haeundae, Gwangalli, APEC Naru Park, including seven regional surveys conducted by selecting a feel for the waterfront area was investigated. As a result, only 66% of Haeundae, "the sea" seem, a 77.6 percent Gwangalli a "sea looks", APEC Naru Park, 76 percent of the "sea looks", ${\cdots}{\cdots}$ (amout of) ${\cdots}{\cdots}$.

본 연구는 부산의 대표적인 관광지인 해운대, 광안리, APEC나루공원 등 7개 지역을 선정해 설문조사를 실시하여 수변공간에 대한 느낌을 조사하였다. 그 결과 해운대는 66%가 "바다가 보인다", 광안리는 77.6%가 "바다가 보인다", APEC나루공원은 76%가 "바다가 보인다", ${\cdots}{\cdots}$ (중 량) ${\cdots}{\cdots}$.

Keywords