SmartRetweet : 지역정보를 활용한 매쉬업 서비스의 개발

SmartRetweet : The Development of Mashup Service using the Local Area Information

  • 발행 : 2011.10.26

초록

최근 웹 2.0의 등장과 함께 매쉬업 서비스는 매우 각광 받는 신개념 웹 서비스이다. 매쉬업과 같은 서비스와 더불어 개인의 인맥구축을 목적으로 한 커뮤니티 형 웹서비스인 소셜 네트워크 서비스가 생겨나고 우리의 생활 깊숙이 들어와서 거대한 축을 형성 하였다. 트위터는 인맥의 구조가 단방향이고 수평적이어서 정보이동에도 적합하다. 트위터의 방대한 인맥네트워크에서 사람들은 자신의 관심 지역과 일치하는 사람들과 정보를 공유하고 싶어 한다. 본 논문에서는 관심지역이 일치하는 사람들 간에 정보 공유를 목적으로 스마트 리트윗 매쉬업 서비스를 개발한다. 공유할 정보의 대상을 선별 하기위하여 추가 정보가 요구된다. 정보가 파생된 지역과 사용자가 지정한 관심지역으로 공유할 정보의 대상을 선별한다.

Recently with the advent of Web 2.0 mashups are Web services, a new concept is in the spotlight. Mashups with Web services, such as a new concept for the purposes of an individual's social networking community type social network service web service coming seeping deep into our lives was a huge pillars. The structure of the network of one-way, tweeter and horizontal moves are also suitable for biased information. People from twitter's vast social network that matches their area of interest and share information with people who are wanted. In this paper, we develop the smart retweet mashup service that matching areas of interest for the purpose of sharing information between people. To selectively share information and consideration, additional information is required. Information derived from user-specified area of interest by region and share information is selectively targeted.

키워드