사자소학 공부를 위한 웹 기반 멀티미디어 콘텐츠 설계

Design of Web-Based Multimedia Contents for study "SajaSohak"

  • 김수예 (진주교육대학교 컴퓨터교육과) ;
  • 이재인 (진주교육대학교 컴퓨터교육과)
  • 발행 : 2010.01.20

초록

현대 사회는 정보화 사회 또는 지식공학의 사회로 정보의 홍수 속에서 자신에게 당면한 과제를 수행하거나 문제를 해결하기 위해서 학습자 중심의 교육으로의 전환이 요구되고 있다. 본 연구에서는 사자소학의 학습을 위해 학생들의 동기 유발과 함께 흥미를 불러 일으키는 것이 선결 과제라 생각하여, 사자소학 교육에 있어서 다양하게 지도하기 위한 다양한 형태의 멀티미디어를 활용하여 웹 기반 멀티미디어 콘텐츠를 설계하여 현장에서 적용하고자 한다.

In the flood of information in the modern society, which is information-oriented society and knowledge engineering society, the transition to learner-centered education is demanded in order to perform the task in hand and solve the problems. In this study, it is considered a prerequisite that students get motivated and interested in Sajasohak to study it. Thus, in teaching Sajasohak in various ways, we intend to design web-based multimedia contents by using a variety of forms of multimedia and apply it to the field(real classroom).

키워드