A Study on dynamic gateway system for MOST GATEWAY Scheduling Algorithm in MOST25 and MOST150 Networks

MOST25와 MOST150 네트워크에서 효율적인 데이터 전송을 위한 MOST GATEWAY 스케줄링 알고리즘에 관한 연구

  • Published : 2009.10.29

Abstract

In recent years, the driver needs the convenience of their vehicles and that there is an increasing requirement. Many researches have been mainly focused on MOST Networks to provide quality of multimedia service. The MOST network to support different bandwidth(MOST 25, MOST 50, MOST 150) should consist of a heterogeneous network. So the networks to used different protocols required gateway for receive and transmit information. The method to used gateway has problems occured loss of a packet by a lot of delay. Therefore in this paper, we propose a MOST GATEWAY system for organically connected to the network MOST150 and MOST 25. After analyzing the performance of the existing scheduling algorithm, we will present an improvement scheme of the efficiency and scalability.

차량에서 운전자 편의성에 대한 고객의 요구가 증대함에 따라 멀티미디어 서비스를 보장하기 위해 MOST에 관한 여러 기술들이 제시되고 있다. MOST 네트워크는 서로 다른 대역폭을 지원하는 MOST 25, MOST 50, MOST 150 은 각각 이기종 네트워크로 구성됨으로, 서로 다른 protocol을 가진 네트워크 간에 정보를 송수신하기 위해서는 Gateway가 필요하다. 기존 MOST 장비와의 호환을 위해서 Gateway를 구성할 경우, 네트워크 간 대역폭에 따른 데이터양의 차이로 인해 많은 지연과 자원 낭비로 인한 손실이 발생하는 문제점이 있다. 따라서 본 연구에서는 MOST25와 MOST150 네트워크를 유기적으로 연결하여 하나의 네트워크를 형성할 수 있는 MOST GATEWAY 시스템의 구성 방안을 제안한다. 또한 MOST GATEWAY 시스템에서 기존에 사용하고 있는 스케줄링 알고리즘을 분석하여 그 효율성 및 확장성의 개선 방안을 제시하고자 한다.

Keywords