Analysis for Influence of College On-line Contents

전문대학 온라인콘텐츠의 영향력분석

  • Published : 2009.05.22

Abstract

College's existence is threatened through the decreasing of students, even though it made big growing. In these situations, College makes on-line contents for promotion and announce information of college. However, previous research has limit about statistic theory with influence of application and registration with an applicant for admission to a college. In this paper, we analyze difference of application and registration in period of application, and find the difference recognize rate with students by period of application.

전문대학 제도가 도입된 이래 저속적인 성장을 거듭하던 2년제 대학은 입학정원이 줄어들면서 그 존립마저 위협받고 있다. 이러한 상황에서 각 대학들은 입시생들을 유치하기 위한 각종 온라인 콘텐츠를 개발하고 이를 통해 대학홍보 및 각종 입시정보를 알리고 있다. 그러나 온라인 콘텐츠가 어떤 경로로 입시생들에게 접근되는지와 지원과 등록에 미치는 영향력이 어떻게 달라지는지에 대한 체계적이고 수치적인 연구가 미비한 실정이다. 이에 본 논문에서는 전문대학의 온라인 콘텐츠가 입시 모집시기별로 지원과 등록에 미치는 영향을 분석하였고, 입시생들의 온라인 콘텐츠 인지가 모집 시기에 따라 어떠한 차이를 보이는지 분석하였다.

Keywords