색상정보를 이용한 상품검색 인터페이스

Merchandise Searching Interface using Color Information

  • 유은경 (중앙대학교 첨단영상대학원) ;
  • 강기현 (중앙대학교 첨단영상대학원) ;
  • 윤용인 (중앙대학교 첨단영상대학원) ;
  • 최종수 (중앙대학교 첨단영상대학원)
  • 발행 : 2008.02.13

초록

컴퓨터 기술과 인터넷 산업의 발달로, 우리는 손쉽게 원하는 상품을 구입할 수 있다. 하지만 다양한 쇼핑몰과 엄청난 양의 상품들 중에서 원하는 물건을 적절하게 찾는 작업은 쉽지 않다. 몇몇의 키워드로 상품을 검색할 경우 한정된 상품 카테고리 안의 많은 상품들의 정보를 볼 수 있으나 원하는 상품이 그 안에 있을지는 장담할 수 없다. 따라서 본 논문에서는 색상정보를 이용하여 효율적으로 상품을 검색할 수 있는 인터페이스를 제안한다.

As computer technology and internet industrial are growing, we can buy all kinds of merchandise very easily, However. To find relevant merchandise what we want is very difficult process in various internet mall and greate amount of merchandises. Searching merchandise using some keyword makes a lot of list in limited category, but we can not sure that searching results are relevant or not. For this reason, we proposed a interface using color information of goods that is able to search merchandise effectively.

키워드