A study on RPG game character Design using Tang Dynasty Warrior cultural Prototype

당대(唐代) 무사 원형을 이용한 롤플레잉 게임 캐릭터 디자인 연구

  • 이사상 (동서대학교 디자인 & IT 전문대학원 디자인학과) ;
  • 이동훈 (동서대학교 디자인 & IT 전문대학원 디자인학과)
  • Published : 2008.05.01

Abstract

Use the collection of Tang Dynasty warrior's image as a basic, and find the element to use. Analyse the RPG game character image's element, then put the warrior image's element into the game character design's process, in order to find a way to create a new game character.

당시대 무사의 이미지를 기초로 하여 그 조형 요소를 연구한다. 공통점을 분석하여 당시대 무사 조형 요소와 게임 캐릭터 디자인의 특성을 결합시켜 중국 온라인 게임에서 요구하는 새로운 게임 캐릭터 디자인의 이론적 근거를 제안한다.

Keywords