A Study on IP media technology based T-Commerce

IP미디어 기반의 T-Commerce 기술에 관한 연구

  • 배재환 (동명대학교 게임공학과)
  • Published : 2008.05.01

Abstract

IP-based media for the activation of T-Commerce and industry promotion groups in each side of the T-Commerce and various value-added services to validate the hoeungdo, it can actively promote and activate the necessary measures. T-commerce is the success of IP media broadcasting service decides whether to important services, as it has throughout the broadcasters to create new income, and the expansion of existing multimedia industry, the market will be a positive affect.

IP미디어 기반의 T-Commerce의 활성화를 위해서는 각 업계와 추진 단체 측 에서 T-Commerce 및 각종 부가서비스의 호응도를 검증하여, 이를 적극 장려하고 활성화시킬 수 있는 대책이 필요하다. T-커머스는 IP미디어 방송 서비스의 성공여부를 결정짓는 중요한 서비스로서, 이를 통하여 방송사업자에게는 새로운 수입을 창출시키고, 기존 멀티미디어 산업 등에는 시장의 확대라는 긍정적 영향을 주게 될 것이다.

Keywords