Implementations of Path-Finding Algorithm using Variable Turn Heuristic

가변적인 턴 휴리스틱을 이용한 경로탐색 알고리즘의 구현

  • Published : 2008.10.10

Abstract

It needs to consider of turns during a path-finding on real road network. traveling on real road network, it generally takes less travel time in a more straight path than a zig-zaged path with same source and destination. In this paper, we propose $VTA^*$ algorithm that can reduce the cost of exploring despite increasing the number of turn in comparing with $TA^*$ algorithm. We have implement the proposed $VTA^*$, $TA^*$ which consider the number of turn and a traditional $A^*$ algorithm which dosen't consider the number of turn. The experimental result shows that the cost of exploring is reduced by 7.31 % comparing with $TA^*$ and the number of turn is reduced by 27.95% comparing with $A^*$ approximately.

실제 도로 교통망에서 경로를 탐색할 때 방향전환에 대해 고려해야 한다. 왜냐하면 똑같은 출발지와 목적지를 가지는 각각 다른 경로 즉, 직진이 많은 경로와 방향전환이 많은 경로를 비교하면 직진이 많은 경로가 더 빨리 도착할 수 있다. 이 논문에서는 기존에 방향전환에 대해 연구된 $TA^*$ 알고리즘 보다 방향전환횟수는 늘어나지만 탐색비용을 줄일 수 있는 $VTA^*$ 알고리즘을 제안한다. 방향전환을 고려하지 않은 $A^*$ 알고리즘, 방향전환을 고려한 $TA^*$ 알고리즘과 이 논문에서 제안하는 $VTA^*(n)$ 알고리즘을 비교하였다. 그 결과 $TA^*$ 알고리즘보다 탐색비용이 평균 7.31%가량 줄어들고, $A^*$ 알고리즘보다 방향전환 횟수는 27.95% 가량 감소되는 결과를 보였다.

Keywords