A Study for the factors of E-C adoption & realization benefit in Large and Small companies.

전자상거래 도입요인과 실현이익에 관한 연구 : 대기업, 중소기업을 중심으로

  • Published : 2008.05.29

Abstract

This study compares the reasons why Large and Small companies are adopting and realization benefit electronic commerce(e-commerce) based on an assumption of difference between two groups of companies. We collected data for contemporaneous analysis by classification with two groups of companies in Korea and developed an integrated model from the empirical studies and made Question papers for inspection of created hypothesis.

본 연구는 대기업과 중소기업의 전자상거래 도입요인 및 도입 이후의 실현이익에 대해 느끼는 영향요인의 차이를 비교해 보고자 한다. 본 연구는 실증분석을 위해 한국에서 기업활동 중인 중소기업과 대기업을 분류하여 데이터를 수집하였으며, 기존의 문헌 연구를 바탕으로 연구가설을 설정하고, 가설검증을 위해 설문지를 작성하였다.

Keywords