Proceedings of the Korean Information Science Society Conference (한국정보과학회:학술대회논문집)
- 2007.06d
- /
- Pages.243-246
- /
- 2007
- /
- 1598-5164(pISSN)
The Network Engine Research and Development for Wireless based on Online Game
무선통신기반 온라인 게임을 위한 네트워크 엔진 연구개발
- Son, Sung-Ok (College of Electronics & Information Engineering School of Computer Engineering Sejong University) ;
- Amiruzzaman, Md. (College of Electronics & Information Engineering School of Computer Engineering Sejong University) ;
- No, Jae-Chun (College of Electronics & Information Engineering School of Computer Engineering Sejong University)
- Published : 2007.06.25
Abstract
본 논문에서는 802.11b의 네트워크 성능 측정을 통해 도출된 결과를 토대로 하여 802.11b기반의 온라인 게임을 위한 네트워크 엔진을 개발하였다. 네트워크 엔진 서버는 I/O Multiplexing 기법을 사용하였으며, 클라이언트는 .Net Compact Framework로 개발하였다.
Keywords