한국정보교육학회:학술대회논문집
- 2006.08a
- /
- Pages.151-159
- /
- 2006
- /
- 1229-3237(pISSN)
The Impact, the Layout of the Interface has on the Usability of E-learning program
이러닝 학습환경에서 인터페이스의 레이아웃이 학습 사용성에 미치는 영향
- Yoon, Hyo-Jin (Dept. of Computer Education, Gyeongin University of Education) ;
- Lee, Su-Jung (Dept. of Computer Education, Gyeongin University of Education)
- Published : 2006.08.10
Abstract
in this paper, by analyzing the conditions in which the user's usability is positively effected, I made an attempt to present consideration to make in the development of the prototype.
교육용 콘텐츠에서 올바른 인터페이스의 설계는 학습자가 양질의 학습을 받을 수 있도록 도와주는 직접적인 통로 역할을 수행하고 있다. 이러닝 학습환경에서 인터페이스의 레이아웃이 어떻게 구성되었을 때 학습자의 사용성에 긍정적인 영향을 미치는가를 분석하고, 레이아웃에서 고려해야 할 사항을 제시하여 교육용 콘텐츠의 인터페이스 기준안 연구에 기여하고자 한다.
Keywords