게임을 이용한 광고의 적용사례 분석 및 시스템 설계

The Analysis Of Advertisement Cases Using Game And System Design

  • 발행 : 2006.11.10

초록

최근에 인터넷 발전으로 게임플레이어의 수가 급속도로 증가하고 있는 추세이다. 이처럼 증가한 게임플레이어들을 타켓으로 하는 광고가 최근에 이슈화되고 있다. 본 논문에서는 게임이 광고의 매체로서 사용되는 다양한 적용사례를 제시하고 문제점을 분석하였다. 또한 이러한 문제점을 해결하고, 보다 효율적으로 서비스하기 위한 시스템의 구성모듈을 제안한다.

Lately, the development of the Internet yield to increase the number of game players. The advertisement intended for increasing game players is made an issue of. In this paper, we explain the various cases by using games as the advertising media and analyze their problems. In addition, we propose the structured module to solve the problems and to service efficiently the advertisements.

키워드