Genetic Algorithm for Game Monster Generation

게임 몬스터 생성에 적합한 유전알고리즘

  • Published : 2006.11.10

Abstract

There are Monsters for game player in computer game. The Monsters generated by steady methods and data. And There are few methods that can be adapted to environment or player. This paper introduces a reformed Genetic Algorithm for Monster generation. This algorithm is applied to Homologous Chromosomes(HC). In existing GAs, An Individual have only one genome. But, In proposed algorithm, each Individual has a pair of allele genes on each locus. To compare proposed algorithm with Simple Genetic algorithm, I simulated the solution of a simple Binary problem. After experiments, I conclude that the suggested Algorithm reduced the number of generations more than SGA.

대부분의 게임에는 플레이어를 상대하는 몬스터가 존재한다. 이 몬스터는 대부분 미리 정해진 방법과 데이터로 생성되며, 환경이나 플레이어에 적응하는 방식은 거의 없었다. 본 논문에서는 몬스터 생성을 위해 개선된 유전 알고리즘을 소개한다. 이 알고리즘은 상동염색체 구조가 적용되어있다. 기존의 유전알고리즘에서 각 개체가 오직 하나의 genome만을 가지고 있다. 하지만, 상동 염색체 구조를 가지고 있는 유전 알고리즘에서는 각 개체가 각 좌 위에 한 쌍의 대립 유전자를 지니게 된다. 단순한 유전알고리즘과 개선된 유전알고리즘을 비교하기 위해 간단한 이진 문제를 가지고 시뮬레이션 해 보았다. 실험결과 제안된 알고리즘이 더 적은 세대수로 답을 찾을 수 있다는 것을 알게 되었다.

Keywords