A Study on The Service Characteristics Effects In Mobile Telecommunications on Customer Satisfaction

이동통신서비스의 특성이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구

  • 최승일 (밀양대학교 회계정보학과) ;
  • 김재민 (경남대학교 경영대학원)
  • Published : 2005.05.01

Abstract

Recently, the mobile telecommunication industry is increasing rapidly: nevertheless it is competing severely with other mobile telecommunication industries in the world and it is projected that in the future the mobile telecommunication industry will compete more fiercely and increase more rapidly. By means of looking into the relationship of the mobile telecommunication service characteristics and satisfaction, therefore, it can be said that it can help the companies which want to survive in such a competitive society. And then we investigated how these classified characteristics on mobile service could influence on customer satisfaction.

최근 이동통신산업은 급격하게 발전하고 있다. 이러한 경쟁은 날로 더 심화되고 있으며 이동통신사들은 이러한 경쟁에서 살아남기 위한 생존 경쟁이 치열하다. 본 연구에서는 이동통신서비스의 특성과 고객만족간의 관계를 살펴봄으로써 이동통신사들의 생존전략에 기여하고자 한다. 따라서 본 연구는 이동통신서비스의 특성과 고객만족간의 영향관계를 살펴보고자 한다.

Keywords