한국콘텐츠학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korea Contents Association Conference)
- 한국콘텐츠학회 2005년도 춘계 종합학술대회 논문집
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- Pages.59-63
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- 2005
Motion Capture 시스템을 이용한 3D 게임 Character 애니메이션 제작에 관한 연구
A Study on the production of A 3D Game Character animation using Motion Capture System
- 김태열 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어) ;
- 유석호 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어) ;
- 경병표 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어) ;
- 이동열 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어)
- Kim Tae-Yul (Dept. of Game Multimedia, Graduate School of Kongju National University) ;
- Ryu Seuc-Ho (Dept. of Game Multimedia, Graduate School of Kongju National University) ;
- Kyung Byung-Pyo (Dept. of Game Multimedia, Graduate School of Kongju National University) ;
- Lee Dong-Lyeor (Dept. of Game Multimedia, Graduate School of Kongju National University)
- 발행 : 2005.05.01
초록
2D 및 3D 애니메이션은 컴퓨터 기술의 발전과 더불어 보다 사실적인 동작표현에 맞추어 계속적인 성장 발전을 이루고 있다. 컴퓨터 하드웨어 및 소프트웨어 기술의 빠른 변화(진화)를 통하여 2D 및 3B 애니메이션 활용범위는TV, 영화, Game 산업 등에서 그 영역을 넓히고 있는 추세[1]이다. 3D 애니메이션을 제작하는 기술 중 보다 사실적인 동작표현을 위한 Motion Capture System을 이용하여 3D 게임 Character의 애니메이션을 제작하는 과정을 추출하였다. Motion Capture 기술의 주요 원리에 대하여 알아보고 Character의 특성에 따른 애니메이션 제작에 대한 연구를 하려한다.
2D And 3D the animation joins in and with development of computer technique it accomplishes a continuous growth and a development. The computer hardware and software technique quick change(evolution) it leads and 2D and 3D the animation is the tendency which provides the growth which is infinite. 3D Present time in the technique which produces the animation it uses the Motion Capture System which and it is using plentifully 3D the process which produces the animation of game Character it leads and against a Motion Capture technique it examines and against the animation production which it follows in quality of the Character it researches.
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