한국항해항만학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korean Institute of Navigation and Port Research Conference)
- 한국항해항만학회 2005년도 추계학술대회 논문집
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- Pages.11-16
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- 2005
병항(竝航) 2선박간의 상호작용과 안전항과(安全航過)에 관한 연구
A Study about the interactions of vessels running parallely proximity to one another and safe conducting of them
- Lee Chun-Ki (Underwater Vehicle Research Center, Korea Maritime University) ;
- Yoon Jeom-Dong (Division of Navigation System Eng., Korea Maritime University)
- 발행 : 2005.10.01
초록
선박이 수로 측벽부근을 항해할 경우, 수로 측벽은 선박에 작용하는 유체력과 모멘트를 유발시킨다. 이와 마찬가지로 근접항해중인 두 선박간에도 상호간섭력이 작용한다 수로 측벽부근을 항해하는 경우와 근접 항해중인 두 선박의 경우의 주요 차이는 선박의 경우에 비하여 수로 측벽은 길고 일정한 형태를 갖추고 있다. 두 선박간의 상호간섭력은 종방향 거리
When a vessel passes near a channel boundary, the boundary creates forces and moments acting on the vessel. With the same reason passing of two vessels closely gives same effects to each other. The principal. difference between the above two cases is that the channel boundary is long and constant shape compared to those of vessels. The interaction forces and moments between two vessels could be assumed to be functions of the longitudinal distance
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