A Study on Effective Factors of Repeat Customer's Satisfaction and Brand Recognition on Family Restaurant - Based on the survey of college students who have used family restaurants -

패밀리 레스토랑의 서비스 품질이 고객만족과 재방문 의도, 브랜드 인지도에 미치는 영향 - 패밀리 레스토랑을 이용하는 대학생을 중심으로 -

  • Ko, Sang-Mi ({Culture & Event Club} in Seoul National University Culture & Contents Association) ;
  • Choi, Gwang-Ung ({Culture & Event Club} in Seoul National University Culture & Contents Association) ;
  • Oh, Jeong-Seok ({Culture & Event Club} in Seoul National University Culture & Contents Association)
  • 고상미 ({컬쳐이벤트클럽} in SCCA) ;
  • 최광웅 ({컬쳐이벤트클럽} in SCCA) ;
  • 오정석 ({컬쳐이벤트클럽} in SCCA)
  • Published : 2004.11.05

Abstract

The objective of this research is to analyse the effect of family restaurant quality on the customer satisfaction level, by surveying college students who have used family restaurants. As these days well developed industrial society, not only service business but also most of business area needs to high quality service. For survey results, this study analyzed by statistical methods such as frequency analysis, factor analysis, and regression analysis.

본 연구는 패밀리 레스토랑을 방문하는 대학생을 대상으로 하여 레스토랑 이용 후 만족도가 재방문과 브랜드 인지도에 미치는 영향을 연구하는데 목적을 두고 있다. 최근 선진국에서는 서비스 비즈니스뿐만 아니라, 모든 비즈니스 분야에 걸쳐 고품질의 서비스를 필요로 하고 있는 실정이다. 이에 본 연구를 위한 설문 결과는 빈도분석과 요인분석 그리고 회귀분석을 이용한 통계패키지를 이용하였다.

Keywords