Active Mechanism for Efficient Traffic Processing

효율적인 트래픽 처리를 위한 능동 메커니즘 응용 방안

  • 이직수 (한남대학교 컴퓨터 공학과) ;
  • 이원구 (한남대학교 컴퓨터 공학과) ;
  • 이성현 (한남대학교 컴퓨터 공학과) ;
  • 이재광 (한남대학교 컴퓨터 공학과)
  • Published : 2004.05.01

Abstract

Computer simulation endow a military man with field training such as combat experience without operating combat strength or capabilities. To samely construct simulation environment against actual combat environment is to well construct DB to operate war game model, associate among federates on network. we construct virtual combat environment enabling to efficiently manage network traffic among federates(or active nodes) on active network that construct virtual military training space such as urgent combat field needed to rapidly transfer combat information including image and video.

컴퓨터 시뮬레이션을 통해 실제 전투 자산을 가동하지 않고 실전과 같은 전투경험을 부여하기 위해서는 데이터베이스를 포함한 페더레이트(federate)간의 연동(federation)이 네트워크상에서 잘 수행되어야 한다. 이에 본 논문에서는 전장 데이터(이하 액티브 패킷)의 신속한 전달을 필요로 하는 실제상황과 유사한 전장공간을 구축할 수 있도록 액티브 네트워크 상에서 페더레이트(혹은 액티브 노드) 간의 효율적인 트래픽 처리가 가능한 가상 전장 환경을 구성하고, 이에 대한 유효성을 모의 실험을 통하여 검증하였다.

Keywords