Proceedings of the Korean Institute of Navigation and Port Research Conference (한국항해항만학회:학술대회논문집)
- 2003.05a
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- Pages.206-211
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- 2003
Development of a Novel Treatment System for TBT Paint Waste from Ship
TBT 방오폐인트 폐기물의 최적 처리시스템 연구
Abstract
Bans on TBT based antifouling paints have been drafted since 1998 by meeting 42, 43, 45 and 46 for the MEPC(Marine Environmental Protection Committee) of the International Marine Organization, and decided finally at a Diplomatic Conference of the IMO in October 2001. It was a key issue that there should be a global prohibition on the presence of organo-tin compounds in ships by 1 Jan. 2008. TBT Paint Waste from ship happens by vast quantity since 2003. This paper suggests a method to design Treatment System for TBT Paint Waste from Ship. The result of measurement in pyrolysis system were removal rate on 99%. at hight temperature in 1000
본 논문은 국제해사기구-해양환경보호위원회 제 46차(외교회의 결정 2001년 10월 5일)회의에서 유기주석계 방오도료 사용금지(2003년 1월 1일 선체 사용금지, 2008년 1월 1일 선체 잔존금지)에 따른 TBT함유 페인트 폐기물 다량 발생에 대한 처리기술의 개발로 방오 도료 페인트의 최적 처리시스템을 연구하였다. 열분해 반응장치를 이용하여 TBT함유 페인트 폐기물의 열분해 특성 및 처리 성능을 평가하였다. TBT함유 페인트 폐기물을 열분해 반응조에서 온도를 100
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