Journal of the Korean Society for Library and Information Science (한국문헌정보학회지)
- Volume 35 Issue 2
- /
- Pages.75-92
- /
- 2001
- /
- 1225-598X(pISSN)
Abstract
The public libraries have managed reading classroom as a way of life-long education. This reading education is very important to children and young people. But reading education program done by the public libraries is not scientific and systematic. The purpose of this study are to identify real situation of the reading classroom management program through a practical materials(ex: the schedule of reading classroom) and a questionnaire survey of librarians managing this program and to provide developing model for effective reading education management program in public library.
File
References
- 신교육학개론 강영삼(외)
- 독서교육의 이론과 실제 김효정(외)
- 신독서지도방법론 손정표
- 독서의 역사 알베르토 망구엘
- 도서관 v.55 no.1 공공도서관의 독서교육 프로그램에 관한 고찰 유소영;정은주
- 석사학위논문, 공주대학교 교육대학원, 도서관교육전공 공공도서관의 독서교육 프로그램 고찰:충남지역의 공공도서관을 중심으로 이용순
- 현대교육학개론 허영부
- 석사학위논문, 계명대학교 교육대학원, 사회교육전공 공공도서관의 독서교육 프로그램의 문제점과 개선방향:대구광역시립 공공도서관을 중심으로 홍원정
- 전국도서관대회 주제발표논문집 공고도서관 독서교실 프로그램 평가 및 개선방향 황금숙